dissabte, 25 d’abril del 2009

Tatin de pera

Rius d'adrenalina em comencen a córrer per les venes. S'acosten dates límits i tinc la feina bastant endarrerida. En aquestes circumstàncies en lloc de venir-me ganes d'aprofitar el temps, cerc excuses per fer altres coses. Com que en aquestes circumstàncies el meu cos em demana sucre, aprofito i faig pastissos...
Ingredients:

4 peres conference
100 grs de sucre
100 grs de mantega
Base de pasta de rubiol

De les diferents receptes que vaig mirar totes coincidien que s’havia de posar el motlo amb el sucre, la mantega i la fruita directament al foc per estovar la fruita. Com que el vaig fer dins un motlle de silicona no em va semblar una bona idea o sigui que m'ha tocat improvitzar.

Foneu el sucre amb la mantega dins una paella i quan tengui color de caramel, abocau-ho dins el motlo. Camunt i heu de posar les peres, cadascuna tallada en tres troços. Enfornau a 180 graus fins que la fruita pareixia cuita. Si les peres fan molt de suc, val més que amb una cullera en lleveu una mica. Crec que amb tanta humitat la pasta hauria quedat bullida.

Llavors, heu d'estirar-hi a damunt la pasta de rubiol (també es pot fer amb pasta brisa), i enfonyar les voreres cap a dins. Llavors ho tornau enfornar uns 10 minuts més, fins que la pasta sigui cuita i torradeta. Per treure-ho del motlo cal esperar deu minuts.

Se serveix tebi acompanyat amb crema de llet freda.

5 comentaris:

  1. Sargantana, segur que arribes a temps a entregar la feina! amb aquestes receptes, segur que t'animes l'ànima i et dona un plus d'energia per arribar a temps a tot.

    ResponElimina
  2. Aquest tatin té una pinta exquisida. Val la pena, de tant en tant, deixar-ho tot per uns instants i dedicar-se una estona agradable cuinant i degustant un capritx així. M'anoto la recepta, tot i que hauré d'improvisar una altra base...

    ResponElimina
  3. Doncs mira, ja en som dos que ens passa el mateix!! La cuina s'està convertint en la meva escapatòria de tant d'estrès! ;)
    I aquesta tatin, t'ha quedat impressionant!!
    Ànims amb la feina!!

    ResponElimina
  4. Quina tatin més original, amb pasta de robiols... m'agrada molt la idea, serà qüestió deprovar-ho ;)
    Ànims amb la feina, em sembla que això ens passa una mica a tots... Ja veuràs com arribaràs a temps!

    ResponElimina
  5. Sargantana, quan puguis passa't pel meu blog que hi tens una sorpreseta! ;)

    ResponElimina