divendres, 6 de març del 2009

Corona de poma i xocolata


La meva amiga Ana Rita em va convidar a anar a casa seva a dinar per tastar el seu arròs de peix fet amb una cassola de fang nova-. Jo em vaig oferir a anar-hi d'hora per ajudar -més aviat vaig mirar com ho feia- i a portar les postres. L'Ana Rita és portuguesa, ens vam conèixer a través del Voluntariat per la Llengua, i , entre altres coses, tenim en comú l'afició per la cuina.

Conclusió: ara ja sé fer un arròs de peix a la manera portuguesa i el pastís, de recepta improvitzada sobre la marxa va ser un èxit.

Ingredients:
150 ml de llet
250 grs de farina
4 ous
150 grs de xocolata negra
1 sobre de llevat en pols
150 grs de sucre
2 pomes
1 pensament de mantega




Primer de tot hem de daurar la poma, tallada petita, amb la mantega fins que sigui cuita i la repartim dins el motlle.

Posam la llet al foc amb la xocolata i el sucre per tal que es vagi desfent. Quan hagi refredat, afegirem els ous a la barreja i finalment hi hem d'incorporar la farina i el llevat. Ho mesclam bé i ja ho podem posar dins el motllo. Amb el forn a 180 graus necessita uns quaranta minuts per ser cuit. Supòs que si hagués pujat les clares hauria guanyat en esponjositat, però així ja va sortit ben bona.

Quedava molt bé el contrast entre el gust potent de la xocolata i la melositat de la poma.

2 comentaris:

  1. Que gran és el voluntariat per la llengua, nosaltres hi hem participat algun any, i sempre fas bons amics.
    Que bé que amb l'Ana Rita coincidiu amb la cuina, quina bona manera d'agermanar-vos: llengua i cuina. Felicitats.

    ResponElimina
  2. hola,
    segur q si tasto això es bonísim!!!!
    sobretot les llunes de vainilla.


    adéu!!

    ResponElimina