diumenge, 8 de març del 2009

Sopa de verduretes i gambes

Mai havia comprat quinoa fins ara, així que l'event mensual del HEMC m'ha picat la curiositat. Vaig comprar un quilo de quinoa a l'Herbolari Ferran, de la plaça Reial de Barcelona. Hi vaig a berenar cada setmana i sempre acab comprant una cosa a altra. Tenen unes espècies boníssimes...


No sabia massa bé com cuinar-la així que vaig pensar que el millor seria bullir-la amb aigua i sal per tal de veure quin comportament té. Abans de posar-la a bullir la vaig rentar perquè em varen aconsellar passar-hi un parell d'aigües per treure-li el gust amarg.

Ingredients:
1 carabassí
4 xampinyons
1 ceba tendra
1 tassa de quinoa
1 grapada de gambes
sal


Agafam la mesura de quinoa i la feim bullir a foc lent. Mentre es va coent, sofregim les gambes i totes les verduretes tallades a dauets, mirant que quedin bé estèticament. Com que els grans de quinoa no són gaire fotogènics, serà la manera que el plat llueixi una mica.

Hi afegim l'aigua i la sal i ho tenim al foc fins que les verdures estiguin al dente. Finalment hi afegim la quinoa ja cuita.

Supòs que per una propera ocasió couré la quinoa dins el mateix brou.

5 comentaris:

  1. Muy buena tu receta con quinoa. Yo en sopa nunca la he probado pero ya me has dado la idea.

    Saludos!

    ResponElimina
  2. Hola.

    Ya llevamos un tiempo pensando qué hacer con la quinua para este HEMC y la opción que tenía más fuerza era con algo de mariscos, aunque aún no hemos decidido del todo.

    La sopa que preparaste se ve muy apetitosa, seguro que lo estaba.

    Saludos y buen provecho.

    ResponElimina
  3. Hola!!! Pues ya le he comido esta noche con almejas...y ole, lo rica que estaba!! Esta opción también me gusta mucho..

    Núria

    ResponElimina
  4. Molt bona la sopeta, jo tampoc havia comprar mai la quinoa...a veure si m´animo a fer-la...petonets!!!

    ResponElimina