dimarts, 20 d’octubre del 2009

Brioix


La setmana passada vaig fer aquest brioix i encara no havia tengut temps de penjar la recepta. Va ser tan bo que no vaig tenir temps de fer la foto a una llesca... era esponjós, suau, i feia una oloreta deliciosa. La recepta venia amb les instruccions de la màquina de fer pa i li vaig voler donar un toc personal afegint xocolata.

Per una altra vegada crec que hi posaré més xocolata perquè a cada llesca només hi havia dos o tres trossets.

Ingredients:
160 ml de llet
1 ou
80 grs de mantega fosa
400 grs de farina de pa
1 culleradeta de sal
40 grs de sucre
1 culleradeta i mitja de llevadura dessecada (o 10 grs de llevadura de forner)
2 grapades de perles de xocolata

Amb la màquina de fer pa és molt senzill, simplement és afegir els ingredients en l'ordre que cita la recepta, programar i quan acaba el programa de pastar ho treim de la màquina i li donam forma. En aquest cas vaig optar per coure'l dins un motlo però també hauria pogut per panets rodons o barretes. Llavors cal esperar que tovi (més o menys ha de doblar la la seva mida) per coure'l. Més o menys amb mitja hora de forn a 180 graus n'hi haurà prou.

Segur que la recepta també surt bé pastant a mà. Això sí, és una mica més cansat.

4 comentaris:

  1. Quina gana!! jo la veritat és que ultimament li estic treient molt el suc a la panificadora.

    ResponElimina
  2. Entre tots m'esteu fent venir ganes de comprar una panificadora, je je je...
    M'encanten els brioixos, per esmorzar són ideals. Fets a casa i amb les perletes de xocolata, han de ser una delícia!

    ResponElimina
  3. Oh, quin brioix més preciós!! :) A mi m'encanta per esmorzar i berenar! :) No m'estranya que no durés res! ;)
    Petons!

    ResponElimina
  4. Jo també tinc ganes de panificadora!!!! vull fer brioixos com aquest!!! un petó enorme.

    ResponElimina